mandag 1. desember 2008

En liten oppdatering...

...eller en stor oppdatering? Det er uhorvelig lenge siden sist oppdatering her på bloggen. Det er travle tider i heimen og da blir bloggen nedprioritert - synd igrunn. Men, her har det vært julegavestrikking på høyt plan. Siden det blir low-budget gaver i år må vi (les: jeg) tenke nytt...hva trenger/ trenger ikke de voksne i familien? Jo, i år er det accessoires som er in (tenker jeg..) Det blir noe man trenger/ trenger ikke å ha på alt som stikker ut og blir kaldt på vinteren (eh, nesten alt iallefall) hender, føtter og hode.. Sidebildet her er en ferdig julegave. Tova votter fra i Tovegarn på pinner 4, mønster er fra ett hefte fra Sandnes.



Slettes ikke alle accessoirene er ferdige.. her er ett levende eksempel. En utova vott, mangler den andre...hvorfor?? For de er KJEMPELANGE før toving...og det er IKKE gøy å strikke par etter par, kjedelig rett og slett. Men, i og med at resultatet blir så bra, er det bare å bite tennene hardt sammen og glemme at de er kjedelige. Jeg strikker med liv og lyst (eh, eller ikke??) På bilde er det vott vs mobil, forholdsvis stor forskjell - nå skal det være sagt at min kjære N95 ikke er en liten lettvekter sammenlignet med den gamle simensen min, sier det litt om de store vottene :(

Her er enda ett serdeles spennende julegaveprosjekt. Rett frem og tilbake i en halv evighet før jeg skal begynne på tåa..jada, enda et par gjestetøfler frå fillehaugen (se tidligere innlegg) Heller ikke disse er spesielt spennende å strikke, men resultatet pleier å bli bankers.

Ingen kommentarer: