mandag 1. desember 2008

Rippit rippit

Jeg har lenge tenkt å strikke pulsvarmere, og i min intense jakt etter det perfekte mønsteret, kom jeg over Pinneguri sin blogg. Hun har designet pulsvarmeren "Kabelvogn". I min iver kjøpte jeg inn drops Alpakka og rigget meg til. Jeg leste raskt gjennom mønsteret og ble etter litt om og men ble jeg enig med meg selv at jeg skulle gå ned en pinnestørrelse. Jeg strikker normalt temmelig stramt, men veldig løst i alpakka (!?!) Joda, i mønsteret skulle det være pinner 2,5, så jeg startet med friskt mot på pinne 2. Etter 4 (ja 4!!!!) fletter oppdager jeg at det ble dukkestørrelse. I frustrasjon over min veloverveide avgjørelse med å gå ned en pinnestørrelse, rekte jeg opp hele saken før jeg rakk å tenke meg om. Jeg skal prøve igjen! Men ikke nå, og ikke med for små pinner!!!

Ingen kommentarer: